۱۷ مرداد ۱۳۸۸

زمين در تحت سلطه دايناسورها

هزاران يا ميليونها سال پيش زمين ميزبان موجودات عظيم الجثه به نام دايناسور بوده است. واقعاً کسي به درستي نمي داند چرا اين موجودات در زمين مي زيسته اند و چگونه نابود شده اند و چرا امروز ديگر اثري از آنها نيست.

عکس ارائه شده، اسکلت جمع آوري شده دايناسوري است که در موزه اي در کانادا نگهداري مي شود. اگر از خميده بودن اسکلت آن صرف نظر کنيم، شباهت زيادي در حرکت به انسان دارد. حرکت بر روي دو پا از شباهت هاي آن به انسان و دم بلند، ابزار تعادلي است که در انسان به مخچه تغيير نموده است.
بزرگي اندام اين موجودات عظيم، پوست و پوشش بدن، مکانيزم حرکت، نوع رژيم غذايي و ... سوالاتي است که هنوز براي دانشمندان روشن نيستند. اما روش شبيه سازي به دانشمندان کمک مي کند تا يک درک مجازي از اين حيوانات و نوع رفتار آنها در محيط پيرامون داشته باشند.


فيلم ارائه شده نمونه اي از اين شبيه سازي ها است که در يک ساعت و 30 دقيقه توسط Discovery Channel تهيه شده است. اين فيلم بيشتر به دايناسورهايي که در قاره امريکا مي زيسته اند مي پردازد و در طول فيلم چند باستان شناس و جانورشناس توضيحاتي را به اين شبيه سازي اضافه مي کنند.

۳ نظر:

  1. It is really nice, Dear Arash I have one Question?
    while my grandmother came back to Iran from devout traveling Syria, my grandmother said" I see the tomb of ADAM in near Of Syria/Lebanon that has 12 meter hight"

    did you you find Any documents which confirm the this word that Height of human last time ago is more taller to todays?

    you're sincerely
    Sara

    پاسخحذف
  2. بابا آرش خان چه چيزايي پيدا كرديا...!! يه لحظه شك كردم كه نكنه ماها الان هم دُم داشته باشيم و خبر نداريم!!!! :D
    راستي مرسي از تبريكت...

    پاسخحذف
  3. تنكيوووو مستر آرش جان... تنكيووو
    (ولي خودمونيم! عجب چرت و پرتايي هم ميخونيا! (; نه؟ (بلاگ خودمو ميگم!))

    پاسخحذف