۰۶ آبان ۱۳۸۸

گرفتاری

در طول ماه اکتبر حسابی سرم شلوغ بود. دائماً در حال برنامه نويسی برای قسمتهايی از پروژه جديد و کار با نوت بوک ارزان قيمتم بودم. تصميم گرفته ام يک قسمت از برد اصلی الکترونيکی دستگاهم را که خيلی از درجه حرارت محيط تاثير پذير است و مدام اندازه گيری های من را به هم می ريزد، حذف نموده و عمل آن را با يک برنامه ساده کامپيوتری (ميانبر) جايگزين کنم، تا هم هزينه تمام شده آن را کمتر کنم و هم دقت کارم را بالاتر ببرم. هر چند کاهش هزينه تمام شده شامل حال من نمی شود، چون قبلاً اين هزينه را پرداخت کرده ام.
اما با وجود مشغله زياد در هفته های اخير، عصر دوشنبه، 26 اکتبر 2009 باران نسبتاً شديدی باريد و لپ تاپ من هم از عوارض اين بارش شديد بی نصيب نبود. مقدار زيادی آب از لابلای منافذ و زيپ ها وارد کوله پشتی حاوی لپ تاپ شد و به داخل سيستم الکترونيکی و مونيتور نفوذ کرد. به طوری که لپ تاب بی نوا برای مدت تقريباً يک ساعت در 5 سانتيمتر آب کف کوله پشتی غوطه ور بود و از دست من که زير باران گير افتاده بودم کاری برای نجات آن بر نمی آمد.
پس از رسيدن به منطقه امن، اولين کاری که انجام دادم روشن کردن لپ تاپ نمناک بود. با بالا آمدن سيستم عامل خيالم راحت شد. اما نصف صفحه کريستال مايع مونيتور از پشت خيس شده بود و تصوير نور ساطع شده از آن قسمت بسيار بيشتر از جاهای ديگر تصوير بود (تقريباً سفيد رنگ). صدايی هم از بلندگوها در نمی آمد. به تدريج با خشک شدن آب نفوذ نموده به داخل لپ تاپ، مشکلات در حال حل شدن است. از فردا مجدداً کارهای عقب افتاده اين چند روز را می توانم از سر بگيرم. اگر چه در اين مدت از کار و زندگی افتادم، اما زياد هم بد نبود. چون باعث شد در اين دو روز، چهره دوستان را در فيس بوک نورانی تر ببينم. البته شدت نور آنقدر زياد بود که تقريباً چيزی ديده نمی شد.

۹ نظر:

  1. منظورت از نورانی دیدن چهره دوستان در فیس بوک و فیض بردن، همون ندیدن بود دیگه؟؟ کماکان به این نتیجه رسیدیم که کسی رو نبینی خوشحال تری!!! (خب اومدی خدا رو شکر میکنی که بچه ها رو توو فیس بوک دیدی! بعد میگی ندیدم! آدم چی بگه خب مهندس؟ بالای پی.اچ.دی حرف میزنی آخه!!!)

    پاسخحذف
  2. بالای پی. هچ. دی. ديگه چيه؟ منظورم اينه که نور خيلی خيره کننده بود. آنقدر خيره کننده که حتی نشد درست و حسابی فيس بوک را هم چک کنم.

    پاسخحذف
  3. ممنون از پاسخ سریع شما!!
    منظور دریافت شده بود، مزاحی بیش نبود...!!!!

    پاسخحذف
  4. سلام آرش جان
    اونجا که از لپ تاپ نوشتي و بارون، خودم تا آخرشو خوندم که ديگه اين لپ تاپ ديگه لپ تاپ بشو نيست ولي ظاهراً آخرش بخير تموم شد :)
    اون قضيه فيس بوکم احتمالاً هاله نوري، چيزي بوده که نور از خودش ساطعععع ميکرده D:
    موفق باشي

    پاسخحذف
  5. Lets take it to Low yat and have it repaired

    پاسخحذف
  6. جناب آرش،می خواستم بدونم اون اطراف (دانشگاه UPM) میشه به راحتی به لوازم الکترونیک به خصوص ابزار میکرو مثل پروگرامر avr دسترسی داشت یا نه؟ جایی سراغ دارید برای خرید ارزان لوازم الکترونیک در مالزی؟

    پاسخحذف
  7. اطراف UPM محله Sri Serdang يک شرکتی هست به اسم Bizchip به آدرس اينترنتی
    http://bizchip.com
    و آدرس مکانش هم شماره 3256 طبقه دوم Jln 18/38 منطقه Tmn Seri Serdang، محله Seri Serdang هست و تلفن آن 0320925626 هست.
    البته روی گوگل مپ راحتتر ميشه آدرس را پيدا کرد.
    http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Kuala+Lumpur,+Malaysia&ll=3.009191,101.712745&spn=0.003021,0.006866&t=h&z=18
    تابلو شرکت قرمز رنگ هست.
    ميکروکنترلرهای 8051 Atmel زياد در مالزی متداول نيست و پروگرامر سری AVR در مالزی خيلی گرانتر از ايران است. معمولاً بايد آنها را از Supplier درخواست کنيد تا از خارج از مالزی برای شما خريداری کنه و حدود يک هفته طول می کشه تا قطعه به دست شما برسه. اگر کمکی در اين زمينه پيدا کردن قطعات الکترونيکی در مالزی خواستيد می توانم شما را راهنمايی کنم.

    پاسخحذف
  8. ممنونم از پاسختون و کمکتون...
    جالبه! ایران محصولات atmel فراوونه و مالزی microchip!
    من هم به به همین علت با avr بیشتر آشنا شده ام...
    پس اینجور که معلومه بهتره خودم پروگرامر را بیارم ، حمل اینجور وسایل و قطعات الکترونیکی به عنوان بار مسافر هواپیما مشکلی که نداره؟
    (حمید)

    پاسخحذف