۰۴ مهر ۱۳۸۸

پيش نمايش سريع اسناد آنلاين

اتفاق متداولی که برای همه افراد و به خصوص محققين که در اسناد اينترنتی با فرمت PDF، PowerPoint يا TIFF جستجو می کنند، می افتد اين است که پس از يافتن فايل مورد نظر که اغلب هم مرتبط به کار آنها نيست، زمان زيادی را برای دانلود فايل بايد صرف نمايند. ضمن اينکه نيازمند نرم افزار های مخصوص را برای باز کردن اين فايلها پس از دانلود، بر روی کامپيوترهايشان هستند.
به خاطر دارم سايت پارسيک سالها قبل امکان پيش نمايش سايتهای جستجو شده در اينترنت را داشت. اما در روشی که برنامه نويس سايت برای پيش نمايش محتويات سايتها استفاده نموده، نياز بود تا کل صفحه مورد نظر Load شود. هر چند ايده جالب و منحصربفردی بود، اما پايين بودن سرعت Load شدن صفحات از معايب آن محسوب می شد.
اخيراً، گروه نرم افزاری گوگل راه جالبتری را برای توليد، ويرايش و به اشتراک گذاری اسناد اينترنتی در اختيار همه کاربران قرار داده است. در اين روش اسناد قبل از دانلود يا پيش نمايش سريع، به فرمت سبک تصويری تبديل می شوند و نياز به وجود نرم افزار خاصی برای باز کردن فايل ندارند.
با اين روش اسناد سريعتر Load شده و از اضافه شدن ترافيک شبکه و کند شدن سرعت آن در هنگام دانلود فايل ها تا حد مطلوبی کاسته می شود. ضمن اينکه می توان به سادگی با توليد کد HTML، اسناد را در بلاگ يا سايت شخصی نمايش داد. پی نوشت: استفاده از اين سرويس برای فايلهایی با فرمت PDF، PowerPoint و TIFF بر روی سرورهايي غير از گوگل قرار دارند، نيز امکانپذير است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر