۰۶ تیر ۱۳۸۸

پرزيدنت اوباما در يک مالايزيا

نخست وزير مالزی Dato' Sri Mohd Najib Bin Tun Hj Abd Razak، در بلاگ شخصی خود (1Malaysia)، از مکالمه تلفنی مستقيم خود با پرزيدنت Obama رييس جمهور ايالات متحده امريکا خبر داد. بر پايه زندگینامه که در سايت شخصي خودش به آن اشاره نموده است، او ششمين نخست وزير مالزی پس از استقلال اين کشور و فرزند دومين نخست وزير مالزی، مرحوم Tun Abd Razak است.
داتو سری محمد نجيب مکالمه تلفنی خود را اينگونه شرح می دهد:
ساعت 9:12 شب گذشته من افتخار داشتم تا گوشی تلفن را برای مدت 20 دقيقه در حالیکه مشغول صحبت با همتای امريکايي خود بودم در دست بگيرم. اين نخستين مرتبه بود که چنين مکالمه مستقيم در اين سطح، بين بالاترين مقام دو کشور صورت می گرفت. ما عقايد و آرزوهای خود را در مورد روابط متقابل مبادله نموديم.
او همچنين می افزايد:
من اظهار داشتم که ديد مثبت از پيشرفت کارکرد نزديک با وی دارم. پرزيدنت Obama نيز کفايت و لياقت من را در پست نخست وزيری را با توجه به تجارب و سوابق گذشته من در خدمات عمومی به کشور مالزی، از روی لطفی که داشت، ستود.
داتو سری محمد نجيب در اين گفتگو، از پرزيدنت Obama دعوت نمود، برای آگاهی از اينکه چگونه در يک جامعه با چند نژاد و فرهنگ مختلف، قوانين اسلام اجرا می شود، از مالزی ديدار نمايد. اين دعوت در راستای معرفی کوالا لومپور بعنوان مثالی موفق از اجرای اسلام در کشوری چند فرهنگی، در سخنرانی پرزيدنت Obama در قاهره انجام شد. در اين مکالمه موارد ديگر در مورد مسائل مشترک دو کشور مطرح گرديد که شرح کامل آن در بلاگ شخصی داتو سری محمد نجيب در تاريخ 27 جون 2009 موجود می باشد.

۷ نظر:

  1. آخه چرا همه متن ترجمه نکردی

    پاسخحذف
  2. مبارک باشه قالب جديد وبلاگتون هر روز يک مدل جديد می زنيد ايده عکس پشت زمينه وبلاگ خيلی جالبه
    حالا ديگه با اين عکس مشهور شدي
    همه شما را با اين عکس می شناسن
    عکس سيبيلو قبلیتون بهتر بود
    تو مايه های داوود خطر
    آدم ياد فيلم فارسی ميوفته

    پاسخحذف
  3. به به آقا آرش... چشمم به جمال وبسايت جديدت روشن شد

    پاسخحذف
  4. قسمت مهم در مورد ايرانو کره شمالی رو ننوشتی!

    پاسخحذف
  5. در آخر متن نوشتم شرح کامل اين مکالمه تلفنی را در بلاگ شخصی داتو سری محمد نجيب مطالعه کنيد. گفتگو در مورد ايران، افغاستان و غيره هم در متن اصلی هست. من فقط به مطالبی که برای خودم جالب بود اشاره کردم. برنامه هسته ای و ... زياد برای من جذابيت نداره.

    پاسخحذف
  6. چطوری ميشه عکس منم بياد جزء ليست شبکه دوستان Followers

    پاسخحذف
  7. salam arashjan
    khoobid?
    man arash soltani hastam az shiraz
    darim sity rah mindazim bara oonaee ke esmeshoon arash e
    hameyeh karash shode, faghat yeh kam komak mali mikhaim?
    goftam age shoma mayeli yeh tamas begir ya shomarat ro bezar
    09177090813
    07116462436

    komak ham har ghadr ham bashe komak mikone

    پاسخحذف